Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.19.1.2024.03
Učenička samoprocjena postavljanja pitanja u nastavi
Martin Hadelan
orcid.org/0009-0008-8403-6153
; Primary School Veliki Bukovec
Ana Maria Marinac
orcid.org/0000-0002-6872-9338
; Doctoral Researcher at Doctoral Study Programme Pedagogy and Contemporary School Culture, Faculty of Humanities and Social Sciences
Sažetak
Učenička pitanja ključna su za interakciju u razredu. Učenici postavljanjem pitanja traže novo znanje te izražavaju interes. Istraživanje provedeno na uzorku 187 srednjoškolaca imalo je za cilj analizirati stavove o važnosti, učestalosti i anksioznosti pri postavljanju pitanja. Podatci su prikupljeni prilagođenim anketnim upitnikom autorica Doğan i Yucel-Toy (2020). Rezultati pokazuju neutralne stavove prema pitanjima te malu učestalost postavljanja pitanja. Anksioznost je ispodprosječna, s manjom razinom kod muških učenika. Važnost pitanja je ocijenjena iznadprosječnom, a učenici s nižim postignućem pitanja smatraju manje važnima. Daljnja istraživanja mogla bi istražiti povezanost stavova učenika te razloge zašto se ne odlučuju postavljati pitanja, doprinoseći unaprjeđenju učenja.
Ključne riječi
ispitivanje u nastavi; razredna interakcija; pitanja u nastavi; učenička pitanja
Hrčak ID:
332422
URI
Datum izdavanja:
20.6.2025.
Posjeta: 335 *