Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5513/JCEA01/26.2.4585

Neofobija prema prehrambenoj tehnologiji i etička orijentacija prema životinjama: Utjecaji na prihvaćanje kultiviranog mesa u Hrvatskoj

Marija CERJAK ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Marketing and Innovation in Agribusiness, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Croatia
Ivica FALETAR ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Marketing and Innovation in Agribusiness, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Croatia *

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 732 Kb

str. 542-554

preuzimanja: 44

citiraj


Sažetak

Iako kultivirano meso još nije široko dostupno na tržištu, brojne znanstvene studije već su se bavile potrošačima u kontekstu kupnje i konzumacije ove vrste mesa. Međutim, mnogi aspekti vezani uz perspektivu potrošača prema ovom mesu još uvijek su nepoznati na mnogim nacionalnim tržištima. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti utjecaj stavova prema novim prehrambenim tehnologijama i etičke orijentacije prema životinjama na spremnost konzumacije kultiviranog mesa među hrvatskim potrošačima i ispitati razlikuju li se ispitanici u ovim stavovima. Rezultati su pokazali da stavovi mjereni skalom neofobije prehrambene tehnologije imaju značajan utjecaj na spremnost konzumacije. Što je pozitivniji stav prema dobrobitima novih prehrambenih tehnologija, veća je voljnost konzumacije kultiviranog mesa. Nasuprot tome, što je stav prema rizicima i opasnostima novih prehrambenih tehnologija izraženiji, potrošači su manje spremni na konzumaciju kultiviranog mesa. Potrošači kod kojih prevladavaju pozitivni aspekti novih prehrambenih tehnologija uglavnom su oni koji imaju liberalniji svjetonazor od ostalih. Etička orijentacija prema životinjama nije imala značajan utjecaj na spremnost konzumacije kultiviranog mesa. Dobiveni rezultati doprinose bogatoj literaturi o prihvaćanju kultiviranog mesa te se mogu koristiti za razvoj komunikacijske politike za promicanje kultiviranog mesa na tržištu obuhvaćenom ovim istraživanjem.

Ključne riječi

kultivirano meso; skala neofobije prehrambene tehnologije; etička orijentacija prema životinjama; spremnost konzumiranja

Hrčak ID:

332732

URI

https://hrcak.srce.hr/332732

Datum izdavanja:

29.6.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 218 *