Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Prepoznavanje darovitosti i podbacivanje: izazovi u obrazovanju darovitih učenika

Milica Kovačević *
Nataša Seršić orcid id orcid.org/0009-0005-1582-0882

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 260 Kb

str. 5-7

preuzimanja: 96

citiraj


Sažetak

Fenomen darovitosti prepoznaje se kroz povijest, no sustavna istraživanja započela su tek u drugoj polovici 20. stoljeća. U početku je darovitost shvaćana kao prirođeni potencijal bez strategija za njezin razvoj u školama. Iako zakonodavni okviri u društvu omogućuju skrb za darovite učenike, praksa je neujednačena i često ne zadovoljava njihove stvarne potrebe.
Daroviti učenici mogu doprinositi društvu kroz znanstvene, umjetničke i tehnološke inovacije, no postojeći sustav ne prepoznaje uvijek njihove sposobnosti. Smjernice za rad s darovitim učenicima postoje, no često nisu dovoljno primjenjive u praksi.
Betts i Neihart definirali su šest kategorija darovitih učenika koji podbacuju, uključujući uspješne, divergentno nadarene, povučene i autonomne. Svaka kategorija ima specifične izazove, a učitelji trebaju prepoznati različite oblike darovitosti i pružiti odgovarajuću podršku, uzimajući u obzir emocionalne i socijalne potrebe učenika, kako bi omogućili njihov puni razvoj.

Ključne riječi

daroviti učenici, podbacivanje

Hrčak ID:

332800

URI

https://hrcak.srce.hr/332800

Datum izdavanja:

1.6.2025.

Posjeta: 209 *