Daktilosfera, Vol. 2 No. 3, 2025.
Stručni rad
Prepoznavanje darovitosti i podbacivanje: izazovi u obrazovanju darovitih učenika
Milica Kovačević
*
Nataša Seršić
orcid.org/0009-0005-1582-0882
* Dopisni autor.
Sažetak
Fenomen darovitosti prepoznaje se kroz povijest, no sustavna istraživanja započela su tek u drugoj polovici 20. stoljeća. U početku je darovitost shvaćana kao prirođeni potencijal bez strategija za njezin razvoj u školama. Iako zakonodavni okviri u društvu omogućuju skrb za darovite učenike, praksa je neujednačena i često ne zadovoljava njihove stvarne potrebe.
Daroviti učenici mogu doprinositi društvu kroz znanstvene, umjetničke i tehnološke inovacije, no postojeći sustav ne prepoznaje uvijek njihove sposobnosti. Smjernice za rad s darovitim učenicima postoje, no često nisu dovoljno primjenjive u praksi.
Betts i Neihart definirali su šest kategorija darovitih učenika koji podbacuju, uključujući uspješne, divergentno nadarene, povučene i autonomne. Svaka kategorija ima specifične izazove, a učitelji trebaju prepoznati različite oblike darovitosti i pružiti odgovarajuću podršku, uzimajući u obzir emocionalne i socijalne potrebe učenika, kako bi omogućili njihov puni razvoj.
Ključne riječi
daroviti učenici, podbacivanje
Hrčak ID:
332800
URI
Datum izdavanja:
1.6.2025.
Posjeta: 209 *