Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.38003/sv.74.1.14

Metode istraživanja u međujezičnoj pragmatici

Danijela Šegedin Borovina orcid id orcid.org/0000-0001-8479-4482 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Mirjana Semren orcid id orcid.org/0000-0001-6702-4697 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu


Full text: croatian pdf 475 Kb

page 311-339

downloads: 68

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada dati pregled različitih istraživačkih metoda koje serabe u međujezičnoj pragmatici za ispitivanje razvoja pragmatičke kompetencijeučenika stranoga jezika. Metode prikupljanja podataka u međujezičnojpragmatici dijele se u tri kategorije, a to su metode istraživanja govorneinterakcije, upitnici te usmena i pisana samoizvješća. Govorna interakcijaanalizira se kroz prikupljanje autentičnih podataka te metode navođenograzgovora i igranja uloga. Upitnici (test dopunjavanja diskursa, višestruki izbori skala procjene) su najčešće rabljene metode u istraživanjima međujezičnepragmatike zbog jednostavnog procesa konstrukcije i primjene. Treća vrstametoda prikupljanja podataka uključuje usmena i pisana samoizvješća(intervjui, dnevnici i verbalni protokoli). Za svaku metodu navedene suprednosti i nedostatci te dani primjeri istraživanja. U zaključku rada donosise prijedlog mogućeg istraživanja razvoja pragmatičke kompetencije učenikastranoga jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu.

Keywords

govorna interakcija, upitnici, usmena i pisana samoizvješća, pragmatička kompetencija, učenici stranoga jezika

Hrčak ID:

332931

URI

https://hrcak.srce.hr/332931

Publication date:

15.6.2025.

Visits: 174 *