Skip to the main content

Essays

Etičke dimenzije simulacije u nastavi povijesti - pouke iz primjera Vukovara

Miljenko Hajdarović ; Clionaut Akademija


Full text: croatian pdf 139 Kb

page 32-32

downloads: 46

cite


Abstract

Simulacija u nastavi povijesti, osobito kod osjetljivih tema poput Vukovara, može biti snažan alat za iskustveno učenje i razvijanje empatije, no zahtijeva pažljivo etičko promišljanje. Uživljavanje učenika u ratne uloge nosi rizik emocionalne nelagode ili retraumatizacije, stoga je nužna kvalitetna priprema, jasno definirani ciljevi i granice te podrška učenicima. Posebnu pozornost treba posvetiti izbjegavanju banalizacije nasilja i osiguravanju dostojanstva žrtava. Simulacije trebaju naglašavati vrijednosti mira i tolerancije, a alternativne metode poput svjedočanstava ili digitalnih alata mogu pružiti emocionalno sigurnije okruženje za učenje.

Keywords

simulacija, etika, povijest, Vukovar, emocionalna sigurnost

Hrčak ID:

333063

URI

https://hrcak.srce.hr/333063

Publication date:

1.12.2024.

Visits: 203 *