Teaching History, Vol. 3 No. 1, 2024.
Essays
Etičke dimenzije simulacije u nastavi povijesti - pouke iz primjera Vukovara
Miljenko Hajdarović
; Clionaut Akademija
Abstract
Simulacija u nastavi povijesti, osobito kod osjetljivih tema poput Vukovara, može biti snažan alat za iskustveno učenje i razvijanje empatije, no zahtijeva pažljivo etičko promišljanje. Uživljavanje učenika u ratne uloge nosi rizik emocionalne nelagode ili retraumatizacije, stoga je nužna kvalitetna priprema, jasno definirani ciljevi i granice te podrška učenicima. Posebnu pozornost treba posvetiti izbjegavanju banalizacije nasilja i osiguravanju dostojanstva žrtava. Simulacije trebaju naglašavati vrijednosti mira i tolerancije, a alternativne metode poput svjedočanstava ili digitalnih alata mogu pružiti emocionalno sigurnije okruženje za učenje.
Keywords
simulacija, etika, povijest, Vukovar, emocionalna sigurnost
Hrčak ID:
333063
URI
Publication date:
1.12.2024.
Visits: 203 *