Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.2478/crdj-2025-0005

Utjecaj disruptivnih inovacija na korporativne strategije

Ernest Vlačić orcid id orcid.org/0000-0002-1459-8280 ; Libertas FEFA Faculty, Metropolitan University, Belgrade, Serbia Faculty of Economics and Business, University of Rijeka, Croatia


Full text: english pdf 426 Kb

page 69-83

downloads: 166

cite

Full text: croatian pdf 316 Kb

page 69-83

downloads: 54

cite


Abstract

Jedan od ključnih faktora nestajanja više od polovice korporacija s liste Fortune 500 bio je neuspjeh mnogih korporacija da pravovremeno reagiraju na dinamične promjene globalnog tržišta, gdje inovativno strateško djelovanje i proaktivno pozicioniranje igraju presudnu ulogu u očuvanju konkurentske prednosti. Taj izazov posebno dolazi do izražaja kod disruptivnih inovacija, koje zbog svoje prirode često ostaju neopažene od strane velikih korporacija, uzrokujući time značajne rizike za njihovo tržišno pozicioniranje. U tom smislu ovaj rad istražuje intenzitet i učinke disruptivnih inovacija na poslovanje incumbent (postojećih) korporacija te analizira koliko uspješno te organizacije odgovaraju na izazove koje disruptivne inovacije donose. Uz prikaz tipologije disruptivnih inovacija, rad analitički razmatra njihov utjecaj na korporativne strategije, s posebnim naglaskom na principe otvorenih inovacija. Rezultati u obliku kritičke reinterpretacije i teorijske sinteze ovog rada ukazuju na to da ne postoji univerzalna preskriptivna strategija za prevladavanje učinaka disruptivnih inovacija. Incumbent organizacije često primjenjuju standardizirane primjere dobrih praksi drugih korporacija u svojim inovacijskim procesima, što ne mora nužno rezultirati željenim ishodima. Ovaj rad doprinosi dubljem razumijevanju fenomena disruptivnih inovacija te pruža korisne uvide za teorijska istraživanja i praktične primjene, posebno u području korporativnih strategija na nacionalnim i regionalnim razinama.

Keywords

disruptivna inovacija; korporacijske strategije; inovacijski menadžment; strateško pozicioniranje

Hrčak ID:

333209

URI

https://hrcak.srce.hr/333209

Publication date:

20.2.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 338 *