Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.34075/sb.65.1.4

Akademski stres kod učenika

Marijana Ćuk orcid id orcid.org/0009-0008-3315-0132 ; Katolički Bogoslovni Fakultet u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 352 Kb

str. 81-97

preuzimanja: 149

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja analizirati akademski stres kod učenika u kontekstu pedagoških faktora, njegovih psiholoških posljedica te mogućih preventivnih strategija za njegovo ublažavanje. Istraživanje nastoji identificirati ključne uzroke akademskog stresa, njegov utjecaj na akademska postignuća i mentalno zdravlje učenika, kao i učinkovite intervencije u školskom okruženju. Akademski stres sve je prisutniji među učenicima, uvjetovan akademskim očekivanjima roditeljā, nastavnikā, rodbine i samih mladih. Visoka razina stresa može negativno utjecati na mentalno zdravlje učenikā, njihovu akademsku uspješnost i buduće obrazovne prilike. Istraživanja pokazuju da je akademski stres velikim dijelom povezan sa strukturom suvremenoga obrazovnog sustava, uključujući standardizirane testove, sustav ocjenjivanja i opsežne nastavne kurikulume, koji povećavaju radno opterećenje adolescenata. Očekivanja nastavnika često su oblikovana nastavnim planovima, vanjskim vrednovanjem i obrazovnim politikama, što dodatno pridonosi stresu učenika. Kako bi se akademski stres ublažio, potrebno je preispitati obrazovne prioritete, osobito metode ocjenjivanja i opseg nastavnih kurikuluma. Osim institucionalnih promjena, ključnu ulogu imaju podrška obitelji, rad na osobnom razvoju, pozitivna školska klima te preventivni programi usmjereni na jačanje otpornosti učenika.

Ključne riječi

akademski stres; učenik; preventivni programi; obrazovne politike; podrška obitelji

Hrčak ID:

335756

URI

https://hrcak.srce.hr/335756

Datum izdavanja:

22.9.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 385 *