Izvorni znanstveni članak
ROD I NAROD: TRADICIJA I TRANZICIJA
Valsala Kumari
; Rutgers, the State University of New Jersey, New Brunswick
Sažetak
Masovni su mediji najvažnije sjedište konstrukcije, trženja i perpetuiranja slika
"ženstvenosti" u Indiji. Najveća filmska industrija u svijetu nalazi se u Bombayu, znanom i
kao Bolllywood (po analogiji s Hollywoodom), a posjeduju je moćni biznismeni, izrazito
patrijarhalna mentalnog sklopa. Kako onaj tko plaća uvjetuje i ono što plaća, nije čudno da
se patrijarhalne vrijednosti producenata zrcale u filmovima koje sponzoriraju. Ove
konstruirane slike ženstvenosti kao poslušnosti, samo-poništenja, žrtve i čednosti
institucionaliziraju se putem najmoćnijeg od svih masovnih medija, filma. Pa ipak,
odnedavna i muškarci i žene kao producenti i redatelji žestoko osporavaju tradicionalne
prikazbe indijskih žena. Kako bi se istaknula ta promjena, u članku se raspravlja o četirima
indijskim filmovima koje su napravile autorice iz indijske dijaspore u Sjevernoj Americi.
Ključne riječi
suvremeni indijski film; prikazbe žena
Hrčak ID:
33089
URI
Datum izdavanja:
9.6.2003.
Posjeta: 2.845 *