Suvremena psihologija, Vol. 7 No. 2, 2004.
Izvorni znanstveni članak
Prilog validaciji dva hrvatska instrumenta za mjerenje emocionalne inteligencije
Darja Maslić Seršić
Andrea Vranić
Mirjana Tonković
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti neke aspekte dijagnostičke i prediktivne valjanosti dva hrvatska instrumenta za mjerenje emocionalne inteligencije: Testa analize emocija (Kulenović, 2000) i Upitnika emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2000). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 197 studenata s četiri fakulteta Zagrebačkog sveučilišta: Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Agronomskog fakulteta, Studijskog centra za socijalni rad Pravog fakulteta i Filozofskog fakulteta (studija psihologije). Rezultati u Testu analize emocija značajno su pozitivno povezani s dva testa rezoniranja. Ukupni rezultati u Upitniku emocionalne kompetentnosti nisu značajno povezani s klasičnim testovima inteligencije, a nije utvrđena niti značajna povezanost s rezultatima u Testu analize emocija. Rezultati nadalje pokazuju značajnu povezanost Testa analize emocija i akademskog uspjeha, čak i kada se parcijalizira utjecaj testova rezoniranja. Sukladno očekivanjima utvrđene su značajne razlike u Testu analiza emocija ovisno o fakultetu, pri čemu studenti psihologije i socijalnog rada postižu više rezultate.
Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; akademski uspjeh; kognitivne sposobnosti
Hrčak ID:
3249
URI
Datum izdavanja:
15.12.2004.
Posjeta: 2.024 *