Prethodno priopćenje
Kako bivši studenti i studentice procjenjuju razlike između profesora i profesorica?
Joško Sindik
; Dječji vrtić »Trnoružica«, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj. Glavni cilj istraživanja jest pokušaj da se pronađe empirijski odgovor na pitanje: prave li bivši studenti u odnosu prema studenticama razlike u percepciji osobina profesora i profesorica na fakultetima? Problemi istraživanja bili su: kako ispitanici u odnosu prema ispitanicama procjenjuju različite karakteristike profesora i profesorica na fakultetima (1); procjenjuju li ispitanici u odnosu prema ispitanicama različito karakteristike: i profesora i profesorica zajedno, samo karakteristike profesora i samo karakteristike profesorica (2); procjenjuju li ispitanici u odnosu prema ispitanicama različito karakteristike profesora i profesorica (zajedno) povezane s komunikacijskim sposobnostima i vještinama, odnosno sa znanstvenim aspektom rada (3); procjenjuju li ispitanici (oba spola, zajedno) koji su psiholozi u odnosu prema onima koji nisu psiholozi različito karakteristike: i profesora i profesorica zajedno, samo karakteristike profesora i samo karakteristike profesorica (4).
Metode. Ispitanici u istraživanju bili su ljudi sa završenom visokoškolskom spremom (N=84, od toga 49 ženskog i 35 muškog spola), koji su diplomirali na različitim fakultetima u Hrvatskoj. Razlikovali su se u odnosu prema dobi, spolu i vrsti studija (društveno-humanistički / ne-društveno-humanistički), te razini obrazovanja. Ispitanici su procjenjivali prvo karakteristike profesora, a zatim profesorica na fakultetima na temelju istih karakteristika iz knjige slovenskog psihologa Vida Pečjaka.
Rezultati i zaključci. I ispitanice i ispitanici skloniji su percipirati kao nešto poželjnije karakteristike koje imaju profesorice (1); ispitanici u odnosu prema ispitanicama nisu skloni procjenjivati različito ni karakteristike profesora ni profesorica, niti sve karakteristike zajedno (2); ispitanici u odnosu prema ispitanicama podjednako procjenjuju karakteristike profesora i profesorica (zajedno) povezane s komunikacijskim sposobnostima i vještinama, a ispitanice u odnosu prema ispitanicima procjenjuju da profesori obaju spolova imaju nešto poželjnije karakteristike povezane sa znanstvenim aspektom rada (3); ispitanici koji su psiholozi u odnosu prema nepsiholozima nisu skloni procjenjivati različito ni karakteristike profesora ni profesorica, niti sve karakteristike zajedno (4).
Ključne riječi
profesori; spol; studenti; razlike; diskriminacija; karakteristike
Hrčak ID:
36594
URI
Datum izdavanja:
26.2.2009.
Posjeta: 2.972 *