Izvorni znanstveni članak
Posljedice digitalnog emitiranja za sadržaj produkcije
Marko Milosavljević
; Assistant Professor, Faculty of Social Sciences, Chair of Journalism, Kardeljeva ploščad 5, 1000 Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Razvoj digitalnog emitiranja često se definira kao tehnološka nužnost, u smislu tehnološkog determinizma. Ipak, analitičar medija i tehnološkog razvoja bi trebao upotrijebiti velik broj paradigmi da definira odgovarajuće procese i promjene i da omogući dublji uvid u uzroke i posljedice uvođenja tako širokih promjena, koje utječu na čitava društva a ne samo na grupe ili pojedince. Digitalno emitiranje prvo postavlja problem definiranja razloga njegovog uvođenja. Postavlja se pitanje kako ono utječe na sadržaj produkcije i kvalitetu te koje prednosti ustvari nudi. Naš cilj je definirati prednosti i probleme digitalnog emitiranja i provjeriti načela digitalnog emitiranja kroz različite diskurse. Želja nam je definirati prednosti digitalnog emitiranja za njegove korisnike i za stvaratelje medijskog sadržaja, i u tu svrhu koristimo različite paradigme (konflikt, evolucijski itd.) zajedno s analizom slovenskih slučajeva (analiza ključnih dokumenata, i intervju o problemu s vodećim slovenskim akterima). Saznajemo da mnogi važni akteri, uključujući javnost i one koji emitiraju, nisu uvidjeli sve najvažnije prednosti kao uistinu važne prednosti.Analiza razvoja u Europskoj uniji, kao i u Sloveniji pokazuje da uvođenje digitalnog emitiranja dovodi do mnogih ekonomskih i produkcijskih problema, uključujući i adekvatno povećanje sadržaja, kvalitete i specijalizacije.
Ključne riječi
digitalizacija; stvaranje sadržaja; regulacija; specijalizacija medija
Hrčak ID:
37285
URI
Datum izdavanja:
4.5.2009.
Posjeta: 3.592 *