Izvorni znanstveni članak
UMJETNIČKO OBRAZOVANJE U TRANZICIJI: LIKOVNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU
Vera Turković
; Akademija likovnih umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Rad se bavi analizom uloge umjetničkog obrazovanja u kontekstu suvremenog europskog obrazovnog sustava obveznog obrazovanja. U uvodnom dijelu problematizira zajedničke elemente europske tradicije estetskog/umjetničkog obrazovanja i značenje termina „obrazovanje za umjetnost“ i „obrazovanje putem umjetnosti“. Nakon toga se prelazi na kratak prikaz povijesti likovnog obrazovanja u Hrvatskoj.
U drugom dijelu prikazani su rezultati komparativne analize predmetnih kurikula likovne umjetnosti u 11 europskih zemalja i nastavnog plana i programa likovne kulture u Hrvatskoj. Po svom karakteru ova je analiza uglavnom analiza sadržaja kurikula koja naglašava kvantitativne pokazatelje i sociokulturni kontekst. Rezultati analize pokazuju da u europskom sustavu obveznog obrazovanja likovnoj umjetnosti pripada važno mjesto jer nastava likovne/vizualne umjetnosti razvija likovno/vizualno mišljenje i estetsku i etičku svijest učenika te osposobljava učenika za samostalno vizualno izražavanje, što pridonosi usvajanju znanja i kvalitetnom odgoju i obrazovanju. Uočene su, međutim, stanovite razlike među analiziranim zemljama, likovno obrazovanje bolje je pozicionirano u onim zemljama u kojima o razvoju kurikula skrbe nacionalni instituti, nacionalna vijeća za vrednovanje kurikula i sl. i koje imaju nacionalni kurikulski okvir. Unatoč tomu, generalno gledano može se reći da likovno/vizualno obrazovanje ima bolji položaj i kvalitetniji sadržaj unutar navedenih zemalja nego u Hrvatskoj.
Ključne riječi
likovna umjetnost; nacionalni kurikuli; obrazovanje putem umjetnosti; obrazovanje za kreativnost; obrazovanje za umjetnost
Hrčak ID:
40814
URI
Datum izdavanja:
23.6.2009.
Posjeta: 6.437 *