Pregledni rad
Mediji i izbori
Najil Kurtić
; Sveučilište u Tuzli
Sažetak
Stati na stranu medija znači priznati im zrelost, poduprijeti njihovu
slobodu i profesionalne standarde u situaciji hipertrofiranih aspiracija
mnogobrojnih kandidata, raznolikog stupnja relevantnosti i uglavnom
ograničenih resursa za neposredno komuniciranje s biračima, uz opasnost
otežavanja samoprezentacije autsajdera, koji ne mogu izdržati procjenu
vrijednosti vijesti. Naše promatranje tiskanih medija i pristranost visokog
intenziteta uočena u sva tri slučaja, upućuju na oprez. Koliko god izgledao
privlačno za ljude u medijima i oko njih ovaj pristup je podvojen, jer se iza
zauzimanja za profesionalne standarde izvještavanja može kriti i nastojanje
okoštalih i već pozicioniranih političkih subjekata da očuvaju politički status
quo i zapriječi pristup novim političkim sudionicima koji bi mogli donijeti
promjene. To je naročito moguće u zemljama u kojima još uvijek nije
završen proces tranzicije u demokratsko društvo, pa ni proces razvijanja
niza političkih raznolikosti.
Ključne riječi
izborna kampanja; samoregulacija medija; pristranost; regulatorna agencija
Hrčak ID:
41590
URI
Datum izdavanja:
4.11.2007.
Posjeta: 3.359 *