Izvorni znanstveni članak
Utjecaj ekonomskih i kulturnih faktora na televizijsku produkciju u malim nacijama
Auksė Balčytienė
; Department of Public Communications, Faculty of Political
Kristina Juraitė
; Department of Public Communications, Faculty of Political
Sažetak
Analizirajući litvansku televizijsku produkciju (raznolikost i televizijsku proizvodnju
vijesti na javnim i komercijalnim postajama), rasprava se kreće na nekoliko
razina analize. Konkretno, ovaj rad pozornost usmjerava prema ekonomskim i
novinarskim kulturnim parametrima kao ključnim faktorima koji utječu na promjene
u suvremenim medijima u Litvi a drugim malim baltičkim nacijama. Kao što
medijska praksa otkriva, liberalizacija medija, postepena tranzicija sa državno financiranog
na tržišno usmjereni model i uvjeti profesionalnog novinarstva koji se
mijenjaju, učinila je medije tri baltičkih država vrlo osjetljive na tržišne mehanizmi.
S druge strane, malo medijsko tržište, smanjujuće mogućnosti medijskog
oglašavanja i rastuća konkurencija između medijskih igrača postavljaju pogodne
uvjete za komercijalizaciju i popularizaciju medijskog sadržaja. Kulturni pak faktor
nije od manje važnosti pri procijeni televizijskih produkcijskih posebnosti u
zemljama mlade demokracije. Na temelju empirijskih dokaza (analiza televizijske
produkcije na različitim kanalima), autorice opažaju sve veći naglasak na zabavnim
i laganim programima, a manje informativnih i analitičkih programa na javnim
i komercijalnim televizijama. U isto vrijeme, primijećena su nastojanja da se
održi novinarski profesionalizam (raznoliko i usklađeno izvještavanje) u televizijskim
informativnim programima.
Ključne riječi
baltički mediji; litvanska televizijska produkcija; malo tržište; novinarska kultura; javni interes; javna služba; komercijalizacija
Hrčak ID:
46039
URI
Datum izdavanja:
2.12.2009.
Posjeta: 9.640 *