Annual of social work, Vol. 16 No. 2, 2009.
Original scientific paper
UKLJUČIVANJe I OSNAŽIVANJE KORISNIKA TIJEKOM TERENSKE PRAKSE STUDENATA SOCIJALNOG RADA
Kristina Urbanc
; Faculty of Law, Department of Social Work, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Marijana Kletečki Radović
; Faculty of Law, Department of Social Work, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Eva Anđela Delale
; Faculty of Law, Department of Social Work, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U radu su prikazani rezultati evaluacijskog istraživanja terenske prakse studenata druge godine Studijskog centra scoijalnog rada iz perspektive korisnika, provedenog 2005. godine. Svrha ovog evaluacijskog istraživanja bila je dobiti uvid u doživljaj programa studentske terenske prakse iz perspektive korisnika te uključivanjem korisnika u proces vrednovanja programa otvoriti dodatne mogućnosti sustvaranja programa. Cilj istraživanja bio je dobiti odgovor na pitanje kako korisnici-iskustveni eksperti doživljavaju program studentske prakse. Specifično, cilj je bio dobiti uvid u motivaciju korisnika za sudjelovanje u programu, njihov doživljaj sadržaja i tijeka prakse te njihove preporuke za poboljšanje programa.
Rezultati istraživanja govore o načinu na koji korisnici percipiraju svoju ulogu u obrazovanju socijalnih radnika, ali također i o tome da su korisnici »već uključeni«, naime, da su to oduvijek bili, budući da predstavljaju najrelevantniji izvor podataka o sebi i svojim potrebama. Dobiveni rezultati obvezujući su za nastavnike, s obzirom na to da pravo korisnika na uključivanje znači pravo na ravnopravnu poziciju pregovaranja, dogovaranja i interveniranja te ravnopravnu mogućnost sagledavanja iz vlastite perspektive. U tom smislu autori navode smjernice temeljene na rezultatima istraživanja kojima su se rukovodili u daljnjem sustvaranju programa terenske prakse i obrazovanja socijalnih radnika uopće.
Keywords
korisnička evaluacija; terenska praksa; studenti socijalnog rada; korisnici kao iskustveni eksperti
Hrčak ID:
46359
URI
Publication date:
20.12.2009.
Visits: 4.349 *