Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROCJENA SPREMNOSTI ZA ŠKOLU I RED ROĐENJA

Joško Sindik ; Dječji vrtić


Puni tekst: hrvatski doc 278 Kb

str. 7-28

preuzimanja: 2.224

citiraj


Sažetak

Utvrđena je emocionalna i socijalna zrelost te samostalnost, fizička i intelektualna zrelost za polazak u osnovnu školu, pa se pokušalo prognozirati te karakteristike varijablom redoslijeda djetetova rođenja. Sudionici u istraživanju su bili predškolska djeca (N= 96) iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića "Maksimir" u Zagrebu. Prema rezultatima, mogućnost prognoze emocionalne i socijalne zrelosti djece na temelju redoslijeda djetetova rođenja je slaba. Međutim, mogućnost prognoze samostalnosti, fizičke i intelektualne zrelosti na temelju redoslijeda rođenja je znatno bolja. Na osnovi rezultata, može se pretpostaviti da postoji značajna mogućnost prognoze samostalnosti, fizičke i intelektualne zrelosti na temelju redoslijeda rođenja djece i u predškolskoj dobi, premda prognoza može biti vjerojatno bolja u odraslijoj dobi.

Ključne riječi

prognoza spremnosti; djeca; zrelost; redoslijed rođenja

Hrčak ID:

50933

URI

https://hrcak.srce.hr/50933

Datum izdavanja:

5.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.684 *