Magistra Iadertina, Vol. 4 No. 1, 2009.
Stručni rad
UČITELJ – KREATOR IZVANNASTAVIH AKTIVNOSTI
Smiljana Zrilić
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Tomislav Košta
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Sažetak
Rad stavlja naglasak na kreativnost kao kompetenciju suvremenog učitelja, ne samo u nastavi već i kroz izvannastavne kreativnosti. Također su prikazani i rezultati deskriptivne analize zastupljenosti izvannastavnih aktivnosti po područjima (glazba, šport, literarne, dramske i lutkarske grupe, eko-sekcije itd.) u osnovnim školama Zadarske županije. Činjenica je kako su u mnogim školama zanemarene izvannastavne aktivnosti, a one mogu, ako potiču kreativnost, biti izrazito koriste za učenike. Ne samo kao poticaj za smisleno organiziranje i korisno provođenje slobodnog vremena nego i kao instrument ostvarivanja odgojnih, ali i funkcionalnih zadataka nastave. S tim u svezi treba istaći da se na taj način sprječava nastanak brojnih neprihvatljivih ponašanja učenika, koje se impliciraju, upravo u neorganiziranom slobodnom vremenu.
Treba naglasiti da je na učitelju velika zadaća kako izvanastavne aktivnosti učiniti djeci zanimljivijima od dokolice i hedonizma. Mogućnosti financiranja natjecanja, puto-vanja, nabavke rekvizita i materijala koji su potrebni uključuje i angažman šire lokalne zajednice. U slobodnom vremenu vrebaju brojne opasnosti, a pedagoško djelovanje moramo usmjeriti na prevenciju.
Ključne riječi
kreativnost; izvannastavne aktivnosti; učitelj; učenik
Hrčak ID:
50945
URI
Datum izdavanja:
5.12.2009.
Posjeta: 5.992 *