Pregledni rad
UPRAVLJANJE KVALITETOM LUČKIH USLUGA
Jadranka Bendeković
; Ekonomski fakultet, Zagreb
Ante Jolić
orcid.org/0000-0001-6140-1244
; Državna uprava, Zagreb
Natalija Jolić
; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Sažetak
Proces globalizacije tržišta je znatno povećao potražnju za morskim prijevozom inputa i outputa, i pojačao je konkurenciju za obavljanje tih usluga. Zbog toga razvoj pojedinih luka ovisi o njihovoj konkurentnosti, a to znači o kvaliteti usluga koje one pružaju. Potrebno je racionalno upravljati kvalitetom usluga u skladu s razinom na kojoj je definirana konkurentnost: konkurentnost unutar luke, konkurentnost između luka, konkurentnost između luka istoga gravitacijskog područja i konkurentnost između luka s obzirom na tržište koje poslužuju. Kvaliteta lučkih usluga, zadovoljstvo korisnika i konkurentnost luke ovise o sljedećim skupinama čimbenika: transportna politika i regulacija, ekonomski uvjeti, obrazovanje, tehnologija, sigurnost, energija i okoliš. Kvaliteta lučke usluge i konkurentnost luke imaju ključnu ulogu u procesu razvoja luke bez obzira na osobine luke.
Ključne riječi
luka; lučke usluge; logistika; konkurentnost; kvaliteta
Hrčak ID:
54658
URI
Datum izdavanja:
28.6.2010.
Posjeta: 3.768 *