Paediatria Croatica, Vol. 54 No. 3, 2010.
Izvorni znanstveni članak
METRIJSKE KARAKTERISTIKE UPITNIKA FONOLOŠKE SVJESNOSTI KOD PREDŠKOLSKE DJECE
Maja Pavić
; Dječji vrtić "Trnoružica"
Joško Sindik
; Dječji vrtić "Trnoružica"
Sažetak
Glavni problem ovog istraživanja je konstruirati i utvrditi metrijske karakteristike pilot-verzije upitnika za procjenu fonološke svjesnosti. Utvrđene su metrijske karakteristike upitnika te ispitana njegova povezanost s drugim mjernim instrumentima, koji upućuju na djetetovu spremnost za polazak u školu. Ispitan je uzorak sve predškolske djece koja su bila školski obveznici u idućoj školskoj godini (72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića “Trnoružica” u Zagrebu, primjenom Upitnika fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgojitelje (SBZSZO), Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije (Bender-Santucci). Upitnik je pokazao dobre metrijske karakteristike, u prvom redu pouzdanost. Jednofaktorska solucija u tumačenju konstruktne valjanosti reflektira mogućnost da upitnik uistinu mjeri jedinstvenu karakteristiku – fonološku svjesnost djece. Rezultati u upitniku značajno su i pozitivno povezani s drugim mjernim instrumentima koji služe procjeni pripremljenosti za školu. No buduća su istraživanja nužna.
Ključne riječi
Deskriptori: DIJETE, PREDŠKOLSKO; ARTIKULACIJSKI POREMEĆAJI; SVJESNOST; PROFESIONALNA KOMPETENCIJA; EDUKACIJA
Hrčak ID:
57900
URI
Datum izdavanja:
2.9.2010.
Posjeta: 1.459 *