Prethodno priopćenje
METODOLOGIJA OCJENE VRIJEDNOSTI GRADSKIH BRENDOVA
Marko Paliaga
Zoran Franjić
Željko Strunje
Sažetak
Sve veći broj članaka i literature u Hrvatskoj i svijetu bavi se pitanjem primjene marketinga i
koncepta brenda na gradove i zemlje ili mjesta u širem smislu (grad koji je urbanizirano, organizirano
i funkcionalno oblikovano mjesto sa svim pripadajućim sadržajima i funkcijama). Sa stajališta
prostornog planiranja i urbanog razvoja, literatura je usredotočena na makro perspektivu mjesta, na
efikasno socijalno i ekonomsko funkcioniranje područja u skladu s ciljevima određene društvene i
političke zajednice. Sa stajališta teorije marketinga i brendiranja, literatura je više fokusirana na
marketing i brendiranje nacija a manje na segment gradova i gradića. To se posebno odnosi na
hrvatsku i stranu literaturu i znanstvene radove u pogledu kreiranja metodologije za ocjenu
vrijednosti gradskog brenda. Postoji samo nekoliko konkretnih istraživanja na ovom specifičnom polju
a ovaj rad istražuje razloge za brendiranje gradova te pokušava postaviti teoretski okvir za procjenu
gradskog brenda. Sa stajališta financija, vrlo je važno procijeniti u kojoj su mjeri marketing, budžet i
ekonomski napori uloženi u stvaranje brenda doprinijeli novostvorenoj vrijednosti grada.
Ključne riječi
brendiranje grada; ocjena brenda; razvoj lokalnog gospodarstva
Hrčak ID:
57915
URI
Datum izdavanja:
1.7.2010.
Posjeta: 3.380 *