Pregledni rad
Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija
Hajrudin Hromadžić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Helena Popović
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek
Sažetak
Rad je posvećen analizi razvoja koncepta aktivne medijske publike i promjeni
teorijskih i istraživačkih pristupa koji preusmjeravaju fokus s moći medija i
medijskih sadržaja na analize značenja i recepcija medijskih tekstova od
strane publika. Kroz tu prizmu medijski sadržaj postaje kompleksan spoj diskursa,
ideologija i značenja proizvedenih u dinamičnom suodnosu medijskog
teksta i medijskih publika. Ovakav pristup izazvao je niz kritika koje su se odnosile
na problem različitog definiranja samog termina “aktivna publika”.
Središnji dio rada odnosi se na suvremene manifestacije i tendencije u razumijevanju
današnjih medijskih publika. Promišljanje ovog fenomena dovelo je
do kristalizacije tri različita trenda unutar kojih se medijske publike prepoznaju
kao aktivne: publike kao glavni protagonisti medijskih sadržaja; publike
koje posredno ko-kreiraju medijske sadržaje; publike koje neposredno generiraju
medijske sadržaje.
Ključne riječi
medijska publika; aktivne medijske publike; recepcije medijskog teksta
Hrčak ID:
58485
URI
Datum izdavanja:
25.7.2010.
Posjeta: 7.901 *