Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

INTERKULTURALNI DIJALOG U OBRAZOVANJU - KRITIČKA REFLEKSIJA U MUZEJSKOM KONTEKSTU

Olivera Gajić orcid id orcid.org/0000-0002-6886-584X ; Faculty of Philosophy, Department of Pedagogy, Univerity of Novi Sad, Serbia
Jovana Milutinović orcid id orcid.org/0000-0002-1121-8115


Puni tekst: engleski pdf 377 Kb

preuzimanja: 952

citiraj


Sažetak

U tekstu se objašnjava značaj muzeja i međunarodnog znanstvenog
partnerstva u promociji i valorizaciji regionalnog kulturnog nasljeđa,
kao preduvjetu razvijanja svijesti o civilizacijskom okviru kulturnih tekovina na globalnom nivou. S ciljem osmišljavanja, realizacije i evaluacije edukativnog programa radi približavanja djece muzejima, paralelno je u Italiji i Srbiji provedeno akcijsko istraživanje kojim je bilo obuhvaćeno 170 djece. Istraživački projekt, utemeljen u konstruktivistički teorijski okvir, odlikuje refleksivnost i triangulacija. Refleksije provedenih aktivnosti i prikupljenih podataka omogućuju autoricama teksta da, kao sudionice istraživanja, vrednuju važnu
ulogu muzeja kao mjesta razvijanja svijesti o kulturnoj baštini vlastite teritorije, vještina i sposobnosti, socijalne i personalne konstrukcije značenja, te oblikovanja međunarodnog partnerstva. Istraživački nalazi potvrđuju da polje kvalitativnog obrazovnog diskursa, muzejima nudi respektabilnu perspektivu u pogledu povezivanja teorije i prakse, odnosno mogućnosti neposrednije primjene znanstvenih rezultata u funkciji unapređivanja obrazovne prakse.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; interkulturalni dijalog; obrazovanje u muzeju

Hrčak ID:

59612

URI

https://hrcak.srce.hr/59612

Datum izdavanja:

30.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.063 *