Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 1 (19), 2010.
Prethodno priopćenje
PONAŠANJA KARAKTERISTIČNA ZA ADHD
Jasna Kudek Mirošević
orcid.org/0000-0001-7582-0087
; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića u Zagrebu, Hrvatska
Siniša Opić
orcid.org/0000-0001-9800-0145
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja je determinirati listu rizičnih ponašanja učenika
kojima je medicinski dijagnosticiran ADHD, a uključeni su u redovnu
osnovnu školu te se školuju po individualiziranim odgojno-obrazovnim programima. Na uzorku od 45 učenika kojima je dijagnosticiran ADHD s područja osnovnih škola grada Zagreba te 45 učenika kontrolne skupine iz istih škola postavljena je hipoteza prema kojoj određena ponašanja svojstvena učenicima s ADHD nisu samo karakteristična za njih, već su to ponašanja svojstvena i
drugim učenicima. Analizom varijanci (ANOVA) izdvojeno je 12 oblika rizičnih ponašanja koja su karakteristična za učenike kojima je dijagnosticiran ADHD. Diskriminativnom analizom potvrđena je statistički značajna razlika između učenika s dijagnosticiranim ADHD-om i kontrolne skupine s obzirom na njihova ponašanja. Međutim, indikativna su ostala ponašanja za koje nije
karakteristična pripadnost jednoj od grupa: ADHD ili kontrolnoj skupini. To su ponašanja poput: zadirkiv na stolcu, nespretnost, promjena aktivnosti, pričanje na satu, gubljenje
stvari, izmišljanje događaja i sl.
Ključne riječi
ADHD; rizična ponašanja; učenici osnovne škole
Hrčak ID:
59615
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 15.941 *