Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32728/mo.05.1.2010.06

REIFIKACIJA ŽENE: BAUDELAIRE U OČIMA WALTERA BENJAMINA

Dario Saftich ; Novi list, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 91 Kb

str. 81-89

preuzimanja: 3.561

citiraj


Sažetak

Benjamin i Baudelaire otkrili su iskustvo života u modernoj metropoli. Walter Benjamin je pisao o Baudelaireovoj suvremenosti, o masi koja je njegov glavni junak, o publici koja će čitati poeziju i neće je biti u stanju razumjeti. Kod Baudelairea na djelu je demokratizacija pjesništva. U sklopu novih antropoloških likova pojavljuje se lik žene, pun kontrasta. U velegradu, u društvu gdje je sve postalo reificirano, ni žena ne može izbjeći tu sudbinu. To znači, da bez obzira na optimizam Waltera Benjamina, nemoguće je naći spas u ljubavi prema ženi i umjetnosti. Beatrice više ne stanuje tu. Baudelaire je bio prvi koji je shvatio da je buržoazija već bila spremna oduzeti pjesniku socijalnu ulogu koju je do tada uživao i bio je moran – jer je imao iskustva što se tiče prave prirode robe – priznati tržište kao objektivnu okolnost. Dakle Teorija kraja estetskih umjetnosti, kao teorija zastarijevanja pojedinih umjetničkih formi, može se gotovo paradigmatički prikazati u baudelaireovoj lirici.

Ključne riječi

metropola; demokratizacija; žena; poezija; umjetnost; reifikacija; buržoazija; tržište

Hrčak ID:

61677

URI

https://hrcak.srce.hr/61677

Datum izdavanja:

5.7.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.226 *