Pregledni rad
https://doi.org/10.32728/mo.05.1.2010.06
REIFIKACIJA ŽENE: BAUDELAIRE U OČIMA WALTERA BENJAMINA
Dario Saftich
; Novi list, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Benjamin i Baudelaire otkrili su iskustvo života u modernoj metropoli. Walter Benjamin je pisao o Baudelaireovoj suvremenosti, o masi koja je njegov glavni junak, o publici koja će čitati poeziju i neće je biti u stanju razumjeti. Kod Baudelairea na djelu je demokratizacija pjesništva. U sklopu novih antropoloških likova pojavljuje se lik žene, pun kontrasta. U velegradu, u društvu gdje je sve postalo reificirano, ni žena ne može izbjeći tu sudbinu. To znači, da bez obzira na optimizam Waltera Benjamina, nemoguće je naći spas u ljubavi prema ženi i umjetnosti. Beatrice više ne stanuje tu. Baudelaire je bio prvi koji je shvatio da je buržoazija već bila spremna oduzeti pjesniku socijalnu ulogu koju je do tada uživao i bio je moran – jer je imao iskustva što se tiče prave prirode robe – priznati tržište kao objektivnu okolnost. Dakle Teorija kraja estetskih umjetnosti, kao teorija zastarijevanja pojedinih umjetničkih formi, može se gotovo paradigmatički prikazati u baudelaireovoj lirici.
Ključne riječi
metropola; demokratizacija; žena; poezija; umjetnost; reifikacija; buržoazija; tržište
Hrčak ID:
61677
URI
Datum izdavanja:
5.7.2010.
Posjeta: 5.226 *