Skip to the main content

Review article

Ekonomija zajedništva. Projekt za povratak zanemarenih vrijednosti

Maša Magzan ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Petra Milotić ; Sveučilišni institut Sophia, Loppiano, Italija


Full text: croatian pdf 194 Kb

page 519-533

downloads: 901

cite


Abstract

Ekonomija zajedništva (EZ) je projekt koji se zalaže za novu kulturu, kulturu davanja, alternativu danas prevladavajućoj kulturi posjedovanja. Specifičnost modela EZ-a je u činjenici da integrira religijske vrijednosti i principe s principima poslovanja.
Ideja EZ-a je pokrenuta u brazilskim slamovima prije gotovo dvadeset godina zahvaljujući Pokretu fokolara i njegovoj ustanoviteljici, Chiari Lubich. Danas ekonomiju zajedništva primjenjuje gotovo sedam stotina tvrtki širom svijeta, koje svjedoče kako funkcionira poslovanje temeljeno na jedinstvu, bratstvu, reciprocitetu i davanju.
Cilj ovog članka je predstaviti projekt ekonomije zajedništva i njegovu primjenu u kontekstu postojećega ekonomskog sustava. U prvom dijelu rada su kroz povijesni pregled predstavljeni temeljni pojmovi ovoga alternativnoga ekonomskog modela, dok je drugi dio usmjeren na praktična iskustva EZ-a u svijetu. Poseban je naglasak rada na primjeni EZ-principa u hrvatskim tvrtkama koje su okupljene u gradiću Faro u Križevcima. Prikazana analiza ni u kom slučaju nije sveobuhvatna, već je njezin cilj otvoriti prostor za buduća interdisciplinarna razmatranja i dublje analize.

Keywords

ekonomija zajedništva (EZ); kultura davanja; jedinstvo; odnosne vrijednosti; princip tri trećine; produktivne četvrti; održivi razvoj

Hrčak ID:

61945

URI

https://hrcak.srce.hr/61945

Publication date:

16.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.547 *