Pregledni rad
Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi
Julia M. Wittmayer
; Fakultet za društvene znanosti Sveučilište u Rotterdamu, Nizozemska
Puni tekst: hrvatski pdf 135 Kb
str. 117-128
preuzimanja: 927
citiraj
APA 6th Edition
Wittmayer, J.M. (2010). Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi. Etnološka istraživanja, (15), 117-128. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/62366
MLA 8th Edition
Wittmayer, Julia M.. "Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi." Etnološka istraživanja, vol. , br. 15, 2010, str. 117-128. https://hrcak.srce.hr/index.php/62366. Citirano 26.12.2024.
Chicago 17th Edition
Wittmayer, Julia M.. "Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi." Etnološka istraživanja , br. 15 (2010): 117-128. https://hrcak.srce.hr/index.php/62366
Harvard
Wittmayer, J.M. (2010). 'Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi', Etnološka istraživanja, (15), str. 117-128. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/62366 (Datum pristupa: 26.12.2024.)
Vancouver
Wittmayer JM. Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi. Etnološka istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 26.12.2024.];(15):117-128. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/62366
IEEE
J.M. Wittmayer, "Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi", Etnološka istraživanja, vol., br. 15, str. 117-128, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/62366. [Citirano: 26.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 142 Kb
str. 129-142
preuzimanja: 674
citiraj
APA 6th Edition
Wittmayer, J.M. (2010). Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi. Etnološka istraživanja, (15), 117-128. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/62366
MLA 8th Edition
Wittmayer, Julia M.. "Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi." Etnološka istraživanja, vol. , br. 15, 2010, str. 117-128. https://hrcak.srce.hr/index.php/62366. Citirano 26.12.2024.
Chicago 17th Edition
Wittmayer, Julia M.. "Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi." Etnološka istraživanja , br. 15 (2010): 117-128. https://hrcak.srce.hr/index.php/62366
Harvard
Wittmayer, J.M. (2010). 'Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi', Etnološka istraživanja, (15), str. 117-128. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/62366 (Datum pristupa: 26.12.2024.)
Vancouver
Wittmayer JM. Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi. Etnološka istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 26.12.2024.];(15):117-128. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/62366
IEEE
J.M. Wittmayer, "Kultura na prodaju? ‘Tradicionalni’ običaji, institucije i vrijednosti kao roba u turizmu utemeljenom u prirodi", Etnološka istraživanja, vol., br. 15, str. 117-128, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/62366. [Citirano: 26.12.2024.]
Sažetak
Projekt prekogranične zaštite i razvoja Maloti Drakensberg između Južne Afrike i Lesota je prekogranična inicijativa za očuvanje okoliša koja istodobno ima za cilj očuvanje biološke raznolikosti i poticanje gospodarskog razvoja lokalnog stanovništva. To će se postići putem turističke djelatnosti utemeljene na prirodi. Ona će, kako tvrdimo, isticati određene običaje, institucije i vrijednosti lokalnog stanovništva, a zanemarivati druge, time ih ponovno osmišljavajući kao dio ‘tradicijske kulture’ u kontekstu
očuvanja. Prikazujući dvije studije primjera također tvrdimo da turizam u prirodi relativizira i komercijalizira ove elemente načina života označavajući ih kao ‘tradicionalne’, podređujući ih time ekonomskim i ekološkim interesima.
Ključne riječi
zaštita prirode; tradicijska kultura; prekogranično očuvanje i razvoj; ekoturizam; Južna Afrika
Hrčak ID:
62366
URI
https://hrcak.srce.hr/62366
Datum izdavanja:
14.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 3.164
*