Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Sreća i ekološka svjesnost – čimbenici održivog razvoja

Anita Frajman Jakšić
Marija Ham
Tjaša Redek


Puni tekst: hrvatski pdf 478 Kb

str. 467-481

preuzimanja: 5.389

citiraj


Sažetak

Ekonomski je rast dugo smatran primarnim ciljem razvoja. Ipak, generalni progres kapitalizma i posebice
neprimjerene promjene u okolišu utječu na reorijentaciju razvojne paradigme prema održivosti koja obuhvaća
ekonomsku, ekološku i socijalnu dimenziju.
Temeljna je svrha ovog članka analiza vrijednosti, točnije sustava vrijednosti, u društvu koje omogućavaju
lakši razvoj i implementaciju modela održivog razvoja; prvo teorijski, potom i empirijski na primjeru Republike
Hrvatske (RH). Naglasak je pritom stavljen na analizu ekološke komponente održivog razvoja.
Ovaj se članak oslanja na vrlo popularnu granu u ekonomskoj teoriji, odnosno na ekonomsku analizu sreće.
Ona se temelji na pretpostavci da sreća ne ovisi samo o ekonomskim čimbenicima već i o drugim osobnim
čimbenicima i širim vrijednostima u koje se, primjerice, može uvrstiti i kvaliteta okoliša. U ekonomskoj analizi
sreće potrošač maksimira sreću te okoliš predstavlja važan element sreće. Iz navedenog se razloga potrošača,
koji posjeduje prave vrijednosti, može promatrati kao ključni faktor uspjeha modela održivog razvoja.
Empirijska analiza ukazuje na dva važna zaključka: 1. potrošači u Hrvatskoj generalno nisu dovoljno educirani
o ekološkim problemima, ali, 2. oni koji jesu daju veliku pozornost ekološkim elementima. Također, s
aspekta budućeg razvoja i uspješne implementacije održivog razvoja, problematični su mladi ljudi u dobi od
15 do 24 godine koji su najmanje ekološki svjesni. S obzirom na takve zaključke, uloga vlade i javnih institucija
u edukaciji šire javnosti o važnosti održivosti iznimno je velika i značajna.

Ključne riječi

ekološka svjesnost potrošača; odrednice sreće; ekonomija sreće; održivi razvoj

Hrčak ID:

63476

URI

https://hrcak.srce.hr/63476

Datum izdavanja:

10.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.179 *