Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STRATAGIJA ODREĐIVANJA CIJENA I UČENJE

Sonja Radas


Puni tekst: engleski pdf 641 Kb

str. 563-578

preuzimanja: 979

citiraj


Sažetak

U posljednja dva desetljeća u marketinškoj literaturi mnogo se pažnje posvećivalo vremenskom određivanju cijene proizvoda/usluge. Rezultat toga istraživanja su modeli dinamičkog zadavanja cijene, tj. modeli koji opisuju kako se cijena proizvoda/usluge mijenja s vremenom. Ti modeli između ostalog obuhvaćaju kako postojeće znanje o životnom ciklusu proizvoda, tako i teoriju o difuziji novog proizvoda kroz tržište.
Na tržištu je neprestano prisutna izmjena i prerada informacija, drugim imenom učenje. Na primjer, poduzeća uče kako smanjiti cijenu proizvodnje, uče o svojim kupcima i o drugim konkurentskim poduzećima. Potrošači uče o osobinama proizvoda i o njihovim proizvođačima. Rezultati sve te izmjene informacija odražavaju se na cijenu proizvoda. Cijena može biti posljedica učenja, ili može biti instrument kojim se nastoji potaknuti učenje. U ovom članku opisana je ta međusobna povezanost učenja i određivanja cijene.

Ključne riječi

Hrčak ID:

65488

URI

https://hrcak.srce.hr/65488

Datum izdavanja:

15.6.2000.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.260 *