Skip to the main content

Review article

MOTIVACIJSKI FAKTORI UPRAVLJANJA LJUDSKOG POTENCIJALA U ŠKOLSKOM MENADŽMENTU

Dinko Jukić orcid id orcid.org/0000-0002-5595-4245 ; Ekonomski fakultet u Osijeku
Vlado Krznarić ; Ekonomski fakultet u Osijeku


Full text: croatian pdf 107 Kb

page 22-28

downloads: 2.005

cite


Abstract

Mehanizmi motiviranja polaze od tri ključna faktora: potreba, djelovanja i zadovoljenja potreba. Ako su zaposlenikove potrebe nezadovoljene, one kao snažan pokretač limbičkog koncepta izazivaju negativne emocije, napetost te još intezivniju želju za zadovoljenjem potrebe. Zastarjeli motivacijski faktori kao što su modeli Maslowljeve hijerarhije potreba i Herzbergove dvofaktorske teorije u školskom menadžmentu kulminiraju slabijom kvalitetom ljudskog potencijala. Predlažu se moderniji pristupi koji se temelje na socijalnoj valdaciji, zaposlenikovoj percepciji i neuromarketinškim postavkama limbičkog koncepta. Najveći uspjeh poslodavca u neprofitnim organizacijama upravo je u zadovoljenju zaposlenikovih potreba koje rezultiraju kvalitečnih strateških ciljeva tvrtke. Svaki zaposlenik iskazuje dva tipa ponašanja u društvu i na osnovu takvog gledišta koje počiva na suvremenim dinamičkim modelima dvodimenzionalnih transmisija, djeluje na drugog zaposlenika. Školski menadžment ne razvija strateški cilj vođenja koji je usmjeren na znanje i ne generira znanje iz informacija te ne pretvara znanje u trajne natjecateljske prednosti. Apriorno je da u suvremenom upravljanju znanjem najviše dodane vrijednosti proizlazi iz zadovoljenih i motiviranih davatelja usluga. Znanje u suvremenom poslovnom svijetu mora biti imperativno jer je to jedini resurs koji donosi profitabilnost i markentabilnost.

Keywords

motivacija; ljudski potencijal; školski menadžment; upravljanje znanjem

Hrčak ID:

67792

URI

https://hrcak.srce.hr/67792

Publication date:

15.12.2010.

Visits: 4.388 *