Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/mo.06.1.2011.01

SPOLNE RAZLIKE U UPORABI STRATEGIJA UČENJA KOD ODRASLIH UČENIKA STRANOGA JEZIKA

Nikolina Božinović orcid id orcid.org/0000-0003-1413-2832 ; American College of Management and Technology, Dubrovnik, Croatia
Joško Sindik ; University of Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia


Full text: english pdf 147 Kb

page 5-20

downloads: 7.834

cite


Abstract

Strategije učenja danas predstavljaju aktualno područje ispitivanja u glotodidaktici. Oxford (1990) ih definira kao specifične aktivnosti koje učenik poduzima kako bi proces učenja učinio lakšim, bržim i ugodnijim te kako bi iste mogao primijeniti u novim situacijama učenja i uporabe jezika. Primjena prikladnih strategija osigurava veći uspjeh u učenju i veću sigurnost. U prvom dijelu rada navedene su ključne definicije pojma strategija učenja, dok su u drugom dijelu predstavljeni rezultati kvantitativnog istraživanja koje je provedeno na Američkoj visokoj školi za management i tehnologiju u Dubrovniku na uzorku koji je obuhvatio 181 ispitanika njemačkog, španjolskog, francuskog i talijanskog jezika. Za ispitivanje strategija učenja korišten je upitnik koji se temelji na Oxfordinom SILL-u (Strategy Inventory for Language Learning, Oxford, 1990). Ciljevi istraživanja bili su utvrditi spolne razlike u uporabi strategija učenja, te razlike u uporabi pojedinih tipova strategija učenja. Rezultati su pokazali da se strategije učenja statistički značajno različito često koriste: najčešće se koriste strategije pamćenja, a najrjeđe kognitivne strategije. S druge strane, postoje spolne razlike u uporabi strategija učenja, gdje se ženski spol češće koristi svim tipovima strategija učenja, osim društveno-afektivnim. U završnom dijelu navode se implikacije za nastavnu praksu, te se daju smjernice za buduća istraživanja.

Keywords

strategije učenja; komunikacijska kompetencija; uspjeh u učenju; spol

Hrčak ID:

71212

URI

https://hrcak.srce.hr/71212

Publication date:

15.4.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 9.842 *