Review article
https://doi.org/10.32728/mo.06.1.2011.08
DEMOKRATSKO GRAĐANSTVO IZMEĐU SUVREMENE STRATEGIJE UČENJA I ANTIČKOG ISKUSTVA
Dario Saftich
; EDIT, Rijeka, Croatia
Abstract
Obrazovanje za demokratsko građanstvo, u uvjetima demokracije, trebalo bi imati sve veću važnost u školskom sustavu. Suvremena strategija učenja i naučavanja ne bi smjela izostaviti antička iskustva i korijene. U demokratskim uvjetima, koji imaju dodirnih točaka s antičkim, govorništvo je važan čimbenik u političkom životu. Upravo stoga se umijeće govora može ponovo vratiti u središte pozornosti. Važnost političkog govora, u najširem smislu riječi, u današnje doba istovjetna je kao u grčkim gradovima-državicama. Aristotelovo i Kvintilijanovo učenje pokazuju da se tijekom stoljeća i tisućljeća u stvari ništa bitno nije promijenilo, barem kad je u pitanju ljudski duh i osnovno čovjekovo umijeće. Moguće je dakle naći poveznicu između obrazovanja za demokratsko građanstvo i retorike, u pozitivnom smislu riječi. Osnovne demokratske vrijednosti i tolerancija mogu se najbolje razvijati diskusijom i uvjeravanjem, ne pukim učenjem formalnih osnova demokratskog uređenja. U radu ćemo ukazati da je strategija učenja, kada se radi o demokratskom građanstvu i o povijesti što je usko povezano, u stvari strategija selekcije, kao u slučaju govorničkog obrazovanja.
Keywords
strategija; obrazovanje; demokracija; demokratsko građanstvo; govorničko umijeće; antičko iskustvo; retorika; selekcija; povijest; tolerancija
Hrčak ID:
71219
URI
Publication date:
15.4.2011.
Visits: 2.409 *