Review article
PROCJENE EKONOMSKIH PERFORMANSI TRGOVINE NA MALO ORGANSKE HRANE
Radojko Lukić
Abstract
Kao što je poznato, u novije vrijeme fenomen "organski proizvodi" poprima sve više globalni i interdisciplinarni karakter. U svijetu je zabilježen porast broja farmera organskih proizvoda, certifikata i zemljine površine namijenjene za proizvodnju organskih proizvoda, kao i prodaje organskih proizvoda. Sve je značajnija i uloga maloprodaje u distribuciji proizvedenih organskih proizvoda.
Imajući sve to u vidu, u ovom radu osvrnut ćemo se, prvo, na trend i karakteristike razvoja maloprodaje organske hrane promatrano globalno, po pojedinim zemljama i formatima (tipovima prodavaonica). Zatim ćemo ukazati na ključne determinante razvoja maloprodaje organske hrane. I na kraju ćemo se, kao primarni cilj ovog rada, detaljno osvrnuti na teorijsko-metodološke i empirijske probleme, kao i na specifičnosti mjerenja financijskih performansi maloprodaje organske hrane.
Istraživanje ovih problema je, u svrhe sagledavanja praktične dimenzije, zasnovano na najnovijim relevantnim empirijskim podacima. Pri tom je primijenjena prije svega najednostavnija tradicionalna metodologija istraživanja. Dobiveni istraživački rezultati trebaju poslužiti kao osnova za kreiranje odgovarajuće politike i strategije razvoja i, posebno, za izgradnju integralnog sustava upravljanja poslovnim i financijskim performansama trgovine na malo organskom hranom u budućnosti. To se posebno odnosi na maloprodaju porijeklom iz zemlje sa odlikom tržišta u razvoju organske hrane, kakav je slučaj sa Srbijom.
Keywords
lideri tržišta organske hrane; lanac vrijednosti organske hrane; razlozi kupnje organske hrane; premija cijene organske hrane; privatna robna marka; učinkovitost distribucije organske hrane
Hrčak ID:
77592
URI
Publication date:
1.9.2011.
Visits: 2.758 *