Skip to the main content

Original scientific paper

Procjena li8čnosti u ranom djetinjstvu kao pokazatelj razvojnih obilježja u posljednjoj predškolskoj godini

Maja Zupančič ; Faculty of Philosophy Ljubljana
Anja Podlesek orcid id orcid.org/0000-0003-2987-8338 ; Filozofski fakultet u Ljubljani


Full text: english pdf 669 Kb

page 27-44

downloads: 797

cite


Abstract

Istraživanje je proučavalo valjanost procjene ličnosti trogodišnje djece (N = 253) od strane roditelja i predškolskih odgajatelja u objašnjenju njihova socijalnog ponašanja i inteligencije dvije godine poslije. Roditeljske varijable (obrazovanje, stil roditeljstva) i dob djetetova ulaska u predškolski sustav objašnjene su, ali nisu značajno utjecale na djetetov ishod. Smanjeni modeli značajni su prediktori koji objašnjavaju 14, 7, 16 i 2% varijance u izvješću odgajatelja o socijalnoj kompetenciji djeteta, internalizirajućeg ponašanja, eksternalizirajućeg ponašanja i neverbalne inteligencije. Rana procjena ličnosti predviđala je kasnija obilježja djece predškolske dobi. Marljivost/otvorenost djece prema procjenama odgajatelja povezani su sa socijalnom kompetencijom i niskom incidencijom eksternalizirajućeg ponašanja u vrtiću, a procjene ekstraverzije/emocionalne stabilnosti negativno su korelirane s internalizacijom, ali pozitivno s eksternalizirajućim ponašanjem djeteta. Posljednje je također povezano s niskom razinom ugodnosti koju su uočili odgajatelji. Roditeljska ocjena dječje ekstraverzije predviđala je niske razine internalizirajućeg ponašanja u vrtiću, a njihove percepcije savjesnosti predviđale su inteligenciju djeteta dvije godine poslije.

Keywords

predškolska djeca; ličnost; socijalno ponašanje; inteligencija; longitudinalna predviđanja

Hrčak ID:

83003

URI

https://hrcak.srce.hr/83003

Publication date:

15.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.418 *