Skip to the main content

Original scientific paper

Imigracija, škola, tjelesna aktivnost i sport. analiza sportskog kulturnog stapanja u Španjolskoj

Ángeles Arjona Garrido ; University of Almería, Spain
Juan Carlos Checa Olmos ; University of Almería, Spain
Noemi García-Arjona ; Technical University of Madrid (UPM) of Madrid, Faculty of Sport Sciences, Spain
Rodrigo Pardo ; Technical University of Madrid (UPM) of Madrid, Faculty of Sport Sciences, Spain


Full text: english pdf 777 Kb

page 83-93

downloads: 1.038

cite


Abstract

Cilj je ovog članka objasniti ulogu tjelesne aktivnosti i sporta u procesu integracije useljenika učenika srednjih škola, uključenih u formalno obrazovanje u pokrajini Almeria (Španjolska). S tim ciljem kreirali smo Akulturacijski indeks tjelesne aktivnosti i sporta (Physical Activity and Sport Acculturation Index – PASAI) prateći glavne dimenzije koje definiraju sociološku integraciju useljenika na području tjelesne aktivnosti i sporta: miješani socijalni odnosi, kulturološke reference, angažiranost i transnacionalnost. Istraživanje je bilo provedeno na 221
useljeniku srednjoškolcu, u dobi od 14 do 18 godina. Rezultati su pokazali da je razina sudjelovanja mladih useljenika u tjelesnim aktivnostima i sportu niža nego li razina uključenosti Španjolaca. Štoviše, generacija i zemlja porijekla su se pokazali kao važni faktori u procesu sportske akulturacije; mladi afrički useljenici iz područja Sahare i zemalja Magreba zabilježili su niži stupanj sportske integracije;
isto tako prva generacija učenika postigla je niže razine sportske integracije u odnosu na 1,5 i drugu generaciju. Zaključno, škole bi trebale preispitati svoje obrazovne aktivnosti žele li eliminirati
nejednakosti u akulturacijskim procesima učenika porijeklom iz različitih zemalja.

Keywords

useljenici; integracija; srednja škola; tjelesna aktivnost i sport; akulturacijski indeks

Hrčak ID:

83584

URI

https://hrcak.srce.hr/83584

Publication date:

30.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.616 *