Skip to the main content

Original scientific paper

Razvoj ranih grafomotoričkih sposobnosti u djece s neurorazvojnim rizikom

Valentina Matijević-Mikelić
Tena Košiček
Maja Crnković
Zvjezdana Trifunović-Maček
Simeon Grazio


Full text: english pdf 126 Kb

page 317-321

downloads: 2.328

cite


Abstract

Crtež kao rani oblik grafomotoričkih sposobnosti djeteta u ranom djetinjstvu koristi se kao procjena vizuo-motorne koordinacije. Razvoj crteža preteča je kasnijem razvoju pisanja koje zahtijeva visok stupanj koordinacije i preciznosti. Djeca s perinatalnim oštećenjem središnjega živčanog sustava i prijevremenim porodom pripadaju skupini neurorizične djece. Jedan od mogućih ishoda ovoga tipa oštećenja su i blaže motoričke teškoće. Provedeno je retrospektivno istraživanje pregledom arhive za djecu do 3 godine koja su hospitalizirana na Klinici za reumatologiju, fizikalnu medicinu i rehabilitaciju Kliničke bolnice „Sestre milosrdnice“ radi utvrđivanja vremena pojavnosti teškoća u grafomotoričkim sposobnostima kod djece s neurorazvojnim rizikom. Istraživanjem je obuhvaćeno 50 djece u dobi od 12 do 36 mjeseci. Kod ispitane djece u 72% slučaja crtež je bio u granicama očekivanima za dob, kod 13 djece grafičke sposobnosti su bile ispod očekivanih za dob, dok jedno dijete nije pokazivalo funkcionalnu upotrebu olovke. Literatura ukazuje na učestale teškoće učenja, pozornosti i fine motorike u predškolskoj i osobito u školskoj dobi kod djece rođene s neurorazvojnim rizikom. Ovo istraživanje stoga ukazuje na to da je unatoč dobroj početnoj kompenzaciji u ranom razvoju grafomotoričkih sposobnosti nužno praćenje ove populacije djece kako bi se na vrijeme spriječile moguće kasnije teškoće u razvoju grafomotorike i pisanja.

Keywords

Motoričke vještine; Rukopis; Jezični poremećaji; Razvojna invalidnost; Razvojni psihomotorički poremećaji; Trudovi, prerani; Središnji živčani sustav – razvoj

Hrčak ID:

84088

URI

https://hrcak.srce.hr/84088

Publication date:

8.9.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 5.119 *