Review article
Perspektive promidžbe u XXI. stoljeću
Predrag Haramija
orcid.org/0000-0002-1675-4996
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Đuro Njavro
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Jagoda Propat Darrer
orcid.org/0000-0002-9207-4650
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Abstract
Otkriće i primjena novih postupaka u promidžbi ovisna je o dvjema vrstama silnica; s jedne strane, o novim tehničkim ili tehnološkim otkrićima glede sredstava komunikacije, a s druge strane o novim situacijama odnosno okolnostima u gospodarskome i društvenom okružju.
U radu se prikazuje dosadašnji razvoj i istražuju moguće dominantne tendencije promidžbe u XXI. stoljeću.
Početak XXI. stoljeća obilježava zasićenost potrošača mnoštvom promidžbenih poruka i sve veće nepovjerenje u njih, sve veća učestalost međuljudske komunikacije putem elektroničkih i interaktivnih sredstava osobne komunikacije poput mreže i mobitela, sve veći utjecaj korporacija i sve veći zahtjevi javnosti za etičnošću korporacija te dominacija snažnih robnih marki ili »brendova« na tržištu. Zbog toga, u promidžbenim strategijama korporacija dolazi do odmaka od »klasičnoga« oglašavanja k onomu prikrivenom, ponovnoga otkrića važnosti usmene predaje (no, ovaj put putem mobitela i mreže), učestalijega oglašavanja i uporaba odnosa s javnošću za izgradnju etičkoga ili društveno odgovornog »imagea«.
Keywords
promidžba; razvoj komunikacije; trendovi promidžbe; mreža; mobitel; etika
Hrčak ID:
85705
URI
Publication date:
17.9.2012.
Visits: 2.632 *