Skip to the main content

Review article

Perspektive promidžbe u XXI. stoljeću

Predrag Haramija orcid id orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Đuro Njavro ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Jagoda Propat Darrer orcid id orcid.org/0000-0002-9207-4650 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa


Full text: croatian PDF 186 Kb

page 387-405

downloads: 1.074

cite


Abstract

Otkriće i primjena novih postupaka u promidžbi ovisna je o dvjema vrstama silnica; s jedne strane, o novim tehničkim ili tehnološkim otkrićima glede sredstava komunikacije, a s druge strane o novim situacijama odnosno okolnostima u gospodarskome i društvenom okružju.
U radu se prikazuje dosadašnji razvoj i istražuju moguće dominantne tendencije promidžbe u XXI. stoljeću.
Početak XXI. stoljeća obilježava zasićenost potrošača mnoštvom promidžbenih poruka i sve veće nepovjerenje u njih, sve veća učestalost međuljudske komunikacije putem elektroničkih i interaktivnih sredstava osobne komunikacije poput mreže i mobitela, sve veći utjecaj korporacija i sve veći zahtjevi javnosti za etičnošću korporacija te dominacija snažnih robnih marki ili »brendova« na tržištu. Zbog toga, u promidžbenim strategijama korporacija dolazi do odmaka od »klasičnoga« oglašavanja k onomu prikrivenom, ponovnoga otkrića važnosti usmene predaje (no, ovaj put putem mobitela i mreže), učestalijega oglašavanja i uporaba odnosa s javnošću za izgradnju etičkoga ili društveno odgovornog »imagea«.

Keywords

promidžba; razvoj komunikacije; trendovi promidžbe; mreža; mobitel; etika

Hrčak ID:

85705

URI

https://hrcak.srce.hr/85705

Publication date:

17.9.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.632 *