Technical Journal, Vol. 4 No. 1-2, 2010.
Professional paper
Analiza i tehnike renderiranja
Andrija Bernik
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Abstract
Renderiranje je proces kojim se interaktivni element 3D računalne grafike pretvara u statični 2D objekt, sliku. Zahtjevi tržišta doveli su do razvoja dvije osnovne vrste renderiranja koje se biraju ovisno o završnom proizvodu. Svaki od osnovnih sustava renderiranja može se analizirati s obzirom na algoritme iscrtavanja koje koristi. Algoritmi podržavaju određeni skup osnovnih funkcija kojima se pokušavaju simulirati prirodni elementi poput osvjetljenja, sjena, loma zraka svjetlosti, fluida i sl. Kompleksnost matematičkih rješenja dovodi do punog opterećenja računalnih resursa koje se promatra kroz vrijeme potrebno za renderiranje jedne slike. Brzina je glavni faktor i najveći problem 3D računalne grafike. Razvojem računalne tehnologije proširuju se mogućnosti, otkrivaju se nove metode i vrijeme renderiranja potrebno za jednu fotorealističnu sliku.
Keywords
Renderiranje; 3D model; algoritmi 3D računalne grafike; Raytracing; Scanline
Hrčak ID:
85893
URI
Publication date:
1.12.2010.
Visits: 2.347 *