Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ VELIČINE PODUZEĆA NA USPJEH PREUZIMANJA

DAVOR FILIPOVIĆ


Full text: english pdf 393 Kb

page 435-444

downloads: 5.295

cite


Abstract

Respektirajući činjenicu kako brojna spajanja i preuzimanja nisu ostvarila planirane
sinergije i rezultate te uzimajući u obzir da na uspjeh preuzimanja utječu brojne organizacijske
varijable poput menadžmenta, strategije, strukture, korporativne kulture, veličine poduzeća
i dr., glavni cilj ovoga rada je analizirati utjecaj veličine poduzeća na uspjeh preuzimanja.
Uspješno preuzimanje je definirano kao preuzimanje u kojem poduzeće-meta u razdoblju nakon
preuzimanja posluje uspješnije nego što je poslovalo u razdoblju prije preuzimanja. Na uzorku
od 43 preuzeta poduzeća u okviru empirijskog istraživanja testirana je i dokazana hipoteza koja
glasi: što je manji relativni odnos veličine preuzetog poduzeća, u odnosu na preuzimatelja, to je
uspješnost poslovanja preuzetog poduzeća bolja.

Keywords

spajanja; preuzimanja; uspjeh preuzimanja; veličina poduzeća; Republika Hrvatska

Hrčak ID:

86645

URI

https://hrcak.srce.hr/86645

Publication date:

15.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 6.831 *