Review article
https://doi.org/10.32728/mo.07.3.2012.08
EKOPEDAGOŠKE KOMPETENCIJE ODGAJATELJA: PREDUVJET ZA EKOPEDAGOŠKI ODGOJ I OBRAZOVANJE DJECE I MLADIH
Nermin Tufekčić
orcid.org/0000-0002-1478-856X
; Tuzla (Bosna i Hercegovina)
Abstract
U radu su teoretski razrađene i elaborirane kompetencije neophodne za život u globalnom svijetu, svijetu naglih društvenih, političkih, tehnoloških i kul¬turnih promjena. Poseban akcent se stavlja na akcionu kompetentnost koja podra¬zumijeva istovremeni razvoj samokompetencije i socijalne kompetencije.
Elaborirane su kompetencije nastavnika neophodne za rad u savremenoj školi konstituentne vrijednosti obrazovnih ciljeva gdje se posebno naglašava ekologija, odnosno ekološki odgoj i obrazovanje kao pretpostavka i osnovni uvjet ljudske sreće i sreće čovječanstva. U skladu s tim razrađene su ekopedagoške kompetencije nastavnika, ali i njihovo poticanje i razvoj kod svakog pojedinca u odgojnom radu. Ekopedagoška komunikacija podrazumijeva uvažavanje ličnosti i dostojanstva drugih, poštovanje, ravnopravnost, cijenjenje, slobodu govora i iznošenja mišljenja, tolerantan i razborit dijalog. Ekopedagoški komunicirati znači učiti sebe i druge humanoj komunikaciji (empatijskoj, dijalogu) koja bi nas sve zbližila na planeti Zemlji i učinila nam život sretnijim, lakšim, jednostavnijim s manje stresova, bolesti, nesreće, patnje i boli.
Keywords
kompetencije; ekopedagoške kompetencije; ekopedagoški odgoj; djeca i mladi
Hrčak ID:
87848
URI
Publication date:
12.9.2012.
Visits: 4.015 *