Skip to the main content

Review article

Priroda mrežnih odnosa s obzirom na faze razvoja poduzetničkog pothvata

Bojan Morić Milovanović
Mihaela Mikić


Full text: croatian pdf 268 Kb

page 31-44

downloads: 745

cite


Abstract

Mrežni odnosi igraju značajnu ulogu u poduzetničkom procesu te predstavljaju bitan čimbenik gospodarskog razvoja. Mrežni odnosi predstavljaju viši i razvijeniji oblik suradnje među poduzećima bazirajući se na povjerenju i dugoročnoj privrženosti. Poduzeća koja se opredijele za strateški mrežni odnos implicitno ukazuju kako mogu ostvarivati veće dugoročne koristi suradnjom nego kompetitivnošću. Budući da poduzeća u svojem razvoju prolaze kroz različite faze životnog ciklusa, u ovom radu detaljno je prikazan značaj mrežnih odnosa za postizanje poslovne uspješnosti tijekom pojedinih faza razvoja poduzetničkog poduhvata. Promatrajući životni ciklus poduzeća iz poduzetničke perspektive iscrpno je objašnjena uloga umrežavanja u inicijalnoj fazi, fazi izgradnje poduzeća i fazi rasta poduzeća kao najznačajnijih faza razvoja poslovnog poduhvata, te internacionalizaciji poduzeća kao procesu koji se u suvremenim uvjetima na može više ograničiti samo na jednu fazu životnog ciklusa poduzeća.

Keywords

mreže; umrežavanje; životni ciklus; poduzetnički poduhvat; internacionalizacija; mala i srednja poduzeća

Hrčak ID:

93108

URI

https://hrcak.srce.hr/93108

Publication date:

3.12.2012.

Visits: 1.896 *