Professional paper
ORGANIZACIJSKE RAZINE MJERENJA PERFORMANSI
Danica Bakotić
orcid.org/0000-0001-8191-4872
Abstract
Mjerenje performansi je pojam koji obuhvaća mjerenje realizacije bilo da je riječ o količini proizvoda ili pak nekoj drugoj vrsti ostvarenja, a također i mjerenje procesnih parametara koji utječu na ukupno ostvarenje outputa. Svako poduzeće ima niz ključnih faktora koji određuju razinu njegovih performansi, pa je mjerenje samo jednog faktora ili jedne dimenzije zaista neadekvatno. Stoga poduzeća utvrđuju set međusobno povezanih, ali opet neovisnih ključnih dimenzija performansi koje će pratiti, pri čemu je neophodno da se precizno izvrši mjerenje svakog aspekta, odnosno dimenzije. Nadalje, potrebno je uvesti usporedbe da bi se ostvarena razina performansi mogla bolje percipirati. Set mjerila mora biti usredotočen i ograničen na određeni vremenski period, te mora biti usmjeren i na mikro i na makro razinu, što znači da se podaci o performansama mogu analizirati u okviru npr. odjela, ali također treba moći vidjeti njihov utjecaj za ukupne organizacijske performanse. Ono što je najvažnije kod definiranja seta mjerila performansi, je izabrati mjerila koja će zaista pridonijeti boljem upravljanju, kontroliranju i stvaranju određenih unaprjeđenja. Često se kaže „ako nešto možeš mjerit,i onda s tim možeš i upravljati”.
Keywords
poduzeće; mjerenje; performanse; organizacijske razine
Hrčak ID:
96966
URI
Publication date:
30.6.2012.
Visits: 3.528 *