Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.5613/rzs.42.2.3

Društveni aspekti matematičkog obrazovanja

Saša Puzić orcid id orcid.org/0000-0001-7231-7312 ; Institute for Social Research, Zagreb, Croatia
Branislava Baranović orcid id orcid.org/0000-0001-6768-3596 ; Institute for Social Research, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 939 Kb

page 161-186

downloads: 862

cite


Abstract

U radu se ispituje dvojna uloga matematičkog obrazovanja u društvu i to s jedne strane kao instrumenta tehnološkog i ekonomskog razvoja, a s druge kao mehanizma za postizanje društvenog statusa. U tu svrhu razmatra se uloga matematičkog obrazovanja u povećanju ekonomske produktivnosti i kompetitivnosti, u (re)produkciji društvenih nejednakosti, kao i njegova važnost za aktivno građanstvo. Polazeći od koncepata ljudskog kapitala i znanja visokog statusa, zastupa se teza da se ekonomski i statusni aspekt matematičkog obrazovanja ne mogu razmatrati odvojeno budući da aktualno (pre)naglašavanje ekonomskog aspekta pojačava tendenciju k obrazovnoj reprodukciji društvenih nejednakosti, što u konačnici može biti ekonomski disfunkcionalno. Autori naglašavaju potrebu za odmakom od obrazovnih politika usmjerenih primarno na ekonomsku učinkovitost pojedinca – shvaćenog kao apstraktnog nositelja ljudskog kapitala – prema politikama koje pitanje razvoja ljudskih resursa povezuju sa smanjenjem strukturnih nejednakosti u (matematičkom) obrazovanju i društvu općenito.

Keywords

matematičko obrazovanje; ljudski kapital; znanje visokog statusa; aktivno građanstvo; postignuća iz matematike; obrazovna politika; postindustrijsko društvo

Hrčak ID:

99194

URI

https://hrcak.srce.hr/99194

Publication date:

31.8.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.351 *