Skip to the main content

Review article

UMJETNIČKI POTICAJI KROZ PROCES ODGOJA I OBRAZOVANJA

Branimir Mendeš ; Filozofski fakultet u Splitu
Hicela Ivon ; Filozofski fakultet u Splitu
Dunja Pivac ; Umjetnička akademija u Splitu


Full text: croatian pdf 171 Kb

page 111-122

downloads: 3.734

cite


Abstract

U prilogu se s različitih motrišta promišlja o estetskim poticajima pojedinih umjetnosti tijekom procesa odgoja i obrazovanja. Ukazuje se na važnost umjetničkog odgoja i obrazovanja na različitim razinama odgojno-obrazovnog sustava. Ističe se kako su različite pedagoške koncepcije tijekom povijesnog razvoja usmjeravale pozornost na razvoj umjetničkog odgoja i obrazovanja. Obrazlaže se kako je dječja stvaralačka igra per se estetska, umjetnička vrijednost, koju stoga treba podržavati, sustavno promatrati i vrjednovati. Promišlja se, također, i o mogućnostima poticanja estetskog senzibiliteta djece osnovnoškolske dobi kroz različite kreativne vizualno-likovne aktivnosti. Važnost tih estetskih aktivnosti promišljamo, posebice, s motrišta intrasubjektivnog odnosno emocionalnog. To ističemo kao ishodište i proces u odgoju i obrazovanju likovnog govora i likovnog stvaralaštva pojedinca.

Keywords

dijete; umjetnički odgoj; povijesni razvoj umjetničkog odgoja; stvaralačka dječja igra; vizualno-likovne umjetnosti

Hrčak ID:

99896

URI

https://hrcak.srce.hr/99896

Publication date:

20.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 6.438 *