Skip to the main content

Review article

Etički aspekti komunikacije u zdravstvu

Morana Brkljačić ; Poliklinika „Sveti Rok M. D.”, Zagreb


Full text: croatian pdf 746 Kb

page 136-143

downloads: 5.818

cite


Abstract

Komunikacija liječnika i bolesnika nucleus je medicine orijentirane prema čovjeku, a
ne prema bolesti. U današnje moderno vrijeme koje podliježe brojnim izazovima moderne
tehnologije, uvelike je prepoznata promjena u kulturi komunikacije. U odnosu između liječnika
i bolesnika, unatoč velikim promjenama u tehnološko-znanstvenom smislu, postoji i dalje potreba
dobre komunikacije. Komunikacija u medicini klinička je vještina koja se uči, podučava i
prakticira. Jedan od najvažnijih ishoda uspješne komunikacije između liječnika i bolesnika stjecanje
je poštovanja, a time uzročno-posljedično i povjerenja bolesnika u liječnika i cijeli zdravstveni
tim koji skrbi o njemu. Ulaskom obaviještenog pristanka u medicinu, kao oblika kvalitetne
komunikacije s bolesnikom, ostvarili su se etički principi autonomije i pravednosti kao
doktrine medicinske etike.

Keywords

bolesnik; informirani pristanak; komunikacija; liječnik; medicinska etika

Hrčak ID:

103479

URI

https://hrcak.srce.hr/103479

Publication date:

5.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 8.064 *