Preliminary communication
ETIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH
Abstract
Obrazovanje odraslih posljednjih nekoliko desetljeća sve više počinje dobivati na važnosti. Pažnja se počela usmjeravati i na etičke pristupe u obrazovanju odraslih. Mnogi su autori raspravljali o različitim etičkim dilemama, predlagali etičke modele te nastojali osmisliti univerzalni etički kodeks za edukatore odraslih što ukazuje na značaj problema i na važnost rasprave o navedenoj temi. U Hrvatskoj, konkretno, osim etičkih kodeksa pojedinih institucija, ne postoji univerzalni etički kodeks koji bi priznao i zaštitio prava institucija, edukatora odraslih te samih polaznika edukacija. Svrha ovog rada je ponuditi kratak pregled rasprava različitih autora o navedenoj temi, pregled njihovih definicija etike i morala, prijedlog modela i principa etičkog ponašanja te načina na koji pokušavaju osmisliti univerzalni kodeks za edukatore odraslih. Svrha je, također, sve uključene u obrazovanje odraslih, počevši od institucija, pojedinaca koji poučavaju i onih koji se obrazuju, pa sve do društva koje čini (ili bi trebalo činiti) aktivno građanstvo, potaknuti na razmišljanje te pozvati na poduzimanje akcije i na sudjelovanje u stvaranju etičkog kodeksa za obrazovanje odraslih u Hrvatskoj.
Keywords
Etički kodeks; etika; integritet; moral; obrazovanje odraslih
Hrčak ID:
103666
URI
Publication date:
10.12.2010.
Visits: 5.323 *