Skip to the main content

Preliminary communication

ETIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH

Jelena Drakulić


Full text: croatian pdf 75 Kb

page 121-130

downloads: 2.860

cite


Abstract

Obrazovanje odraslih posljednjih nekoliko desetljeća sve više počinje dobivati na važnosti. Pažnja se počela usmjeravati i na etičke pristupe u obrazovanju odraslih. Mnogi su autori raspravljali o različitim etičkim dilemama, predlagali etičke modele te nastojali osmisliti univerzalni etički kodeks za edukatore odraslih što ukazuje na značaj problema i na važnost rasprave o navedenoj temi. U Hrvatskoj, konkretno, osim etičkih kodeksa pojedinih institucija, ne postoji univerzalni etički kodeks koji bi priznao i zaštitio prava institucija, edukatora odraslih te samih polaznika edukacija. Svrha ovog rada je ponuditi kratak pregled rasprava različitih autora o navedenoj temi, pregled njihovih definicija etike i morala, prijedlog modela i principa etičkog ponašanja te načina na koji pokušavaju osmisliti univerzalni kodeks za edukatore odraslih. Svrha je, također, sve uključene u obrazovanje odraslih, počevši od institucija, pojedinaca koji poučavaju i onih koji se obrazuju, pa sve do društva koje čini (ili bi trebalo činiti) aktivno građanstvo, potaknuti na razmišljanje te pozvati na poduzimanje akcije i na sudjelovanje u stvaranju etičkog kodeksa za obrazovanje odraslih u Hrvatskoj.

Keywords

Etički kodeks; etika; integritet; moral; obrazovanje odraslih

Hrčak ID:

103666

URI

https://hrcak.srce.hr/103666

Publication date:

10.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.323 *