Skip to the main content

Original scientific paper

RAZVOJ I POTVRĐIVANJE SKALE KOZMOPOLITIZMA POTROŠAČA: POTPUNA SUPROTNOST OD KSENOFOBIČNIH STAVOVA

M. Hakan Altıntaş
Feride Bahar Kurtulmuşoğlu
Hans Ruediger Kaufmann
Talha Harcar
Neriman Gundogan


Full text: english pdf 215 Kb

page 137-154

downloads: 2.063

cite


Abstract

Potrošački kozmopolitizam se definira kao svjetsko građanstvo, otvorena interakcija sa strancima i potpuna suprotnost od ksenofobičnih stavova. Iako je suprotno od etnocentrizma potrošača, do danas, kozmopolitizam se prvenstveno doživljava kao vrlina nedoživljavanja stranaca kao prijetnje, neimanja osjećaja mržnje prema strancima te obuhvaća kulturnu raznolikost. Temeljem navedene konceptualizacije, naš glavni cilj je razvoj i testiranje alternativne pilot skale za kozmopolitizam potrošača. Petnaest jedinica skale je razvijeno kao rezultat pregleda literature i konzultacija s akademskim stručnjacima. Istraživanje je obuhvaćalo 484 osobe u Turskoj. Eksploratorna faktorska analiza pokazala je da su jedinice skale grupirane u tri faktora. Za mjerenje valjanosti ove skale kozmopolitizma potrošača, potvrdna faktorska analiza (CFA) je pokazala da je faktorski model drugoga reda racionalnije konfiguracije za mjerenje s ciljem utvrđivanja kozmopolitizma potrošača s tri faktora.

Keywords

Kozmopolitizam potrošača; ksenofobični stavovi

Hrčak ID:

104013

URI

https://hrcak.srce.hr/104013

Publication date:

1.3.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 3.715 *