Skip to the main content

Review article

Primjena koncepta životnog ciklusa proizvoda u upravljanju privatnom markom

Sandra Horvat ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb


Full text: english pdf 200 Kb

page 63-75

downloads: 1.836

cite


Abstract

Privatne marke bilježe značajne stope rasta pa su tako postale stvarna prijetnja markama proizvođača. Njihovim razvojem u različnim kategorijama proizvoda dolazi do povećanja kompleksnosti njihova upravljanja. Stoga se u ovom radu sagledava mogućnost korištenja koncepta životnog ciklusa proizvoda u upravljanju privatnim markama. S obzirom da su privatne marke specifičan oblik, potrebno je prilagoditi određene elemente koncepta životnog ciklusa proizvoda koji je razvijen na temelju proizvođačkih maraka. Tako će se trgovci umjesto na širenje distribucijske mreže u fazi rasta usmjeriti na širenje privatnih maraka u što veći broj kategorija proizvoda, te umjesto naglaska na strategiju privlačenja koja je karakteristična za marke proizvođača dominantno koristiti strategiju guranja i slično. Dodatno je naglašena važnost promjene fokusa trgovaca od niske cijene u fazi uvođenja na povećanje kvalitete i vrijednosti privatnih maraka u kasnijim fazama životnog ciklusa proizvoda.

Keywords

upravljanje privatnom markom; životni ciklus proizvoda

Hrčak ID:

104093

URI

https://hrcak.srce.hr/104093

Publication date:

20.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 3.535 *