Skip to the main content

Meeting abstract

KOMPETENTNOST NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH

Jasna Martinko orcid id orcid.org/0000-0002-2108-0092 ; Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Zagreb, Hrvatska
Antonio Svedružić orcid id orcid.org/0000-0001-6177-7807



Abstract

Pojam kompetentnosti odnosi se na sposobnost primjene znanja i vještina nastavnika andragoga prilikom obavljanja radnih aktivnosti prema postojećim radnim standardima. Samoprocjena kompetentnosti omogućuje andragozima da osvijeste, otkriju poslove i ponašanje u određenim područjima/standardima andragoškog modela kompetencija. Provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja kako nastavnici u obrazovanju odraslih procjenjuju kompetentnost unutar modela kompetencija koji obuhvaća šest standarda: (a) realiziranje programskih ciljeva i odgovornosti, (b) osiguranje pozitivnog okruženja za učenje i promicanje cjeloživotnog učenja, (c) planiranje i programiranje nastavnih sadržaja usmjerenih na potrebe polaznika, (d) procjena učenja i praćenje napretka, (e) korištenje i primjena novih tehnologija i (f) održavanje znanja i profesionalnog razvoja. U radu se komentiraju rezultati dobiveni na ljestvici samoprocjene andragoških kompetentnosti za 250 nastavnika koji rade u ustanovama za obrazovanje odraslih s obzirom na: spol, godine radnog iskustva, vrstu ustanove u kojoj nastavnik radi, formalne oblike obrazovanja i sudjelovanje na stručnim usavršavanjima. Dobiveni rezultati omogućuju izradu programa stručnog usavršavanja kako bi se nastavnicima u obrazovanju odraslih pomoglo u podizanju razine andragoške kompetentnosti.

Keywords

Andragoški model kompetencija; samoprocjena kompetentnosti

Hrčak ID:

104271

URI

https://hrcak.srce.hr/104271

Publication date:

12.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.287 *