Original scientific paper
Prezentacija religijskoga sadržaja na najposjećenijim hrvatskim mrežnim portalima
Nikolina Hazdovac Bajić
orcid.org/0000-0001-6469-8290
; The Ivo Pilar Institute for Social Sciences, District Center Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia
Abstract
Kompleksan međuodnos religije i medija predmet je zanimanja brojnih teoretičara. Stavivši u središte svoga interesa religiju u medijima (u smislu pojavljivanja i prezentacije institucionalnih religija u medijima), nastojalo se dobiti uvid u način na koji je ona predstavljana na trima najposjećenijim hrvatskim mrežnim portalima (24sata.hr, Index.hr i Net.hr) prema podacima koje je Gemius iznio za Hrvatsku. Istraživanja su pokazala da hrvatski građani imaju najviše povjerenja u informacije objavljene na mreži, a ako se tomu pridoda da je 63% građana Hrvatske starije od 15 godina 2011. rabilo mrežu (podaci istraživanja GfK centra), jasno je da su hrvatski mrežni portali važan čimbenik u oblikovanju javne sfere i hrvatske društvene stvarnosti. S druge strane, činjenica je i da zbog pritiska radi povećanja posjećenosti, što u konačnici rezultira povećanjem profita, mrežni portali pribjegavaju tabloidizaciji sadržaja, negativizmu, banalnim i šokantnim vijestima. Svrha je ovoga rada utvrditi na koji se način na najposjećenijim hrvatskim portalima predstavlja religijski sadržaj. Cilj je bio analizirati priloge o religiji koji su objavljivani na naslovnoj stranici triju najposjećenijih hrvatskih mrežnih portala. Analizom sadržaja njihovih naslovnica u razdoblju od 20. studenoga do 20. prosinca 2012. godine nastojalo se utvrditi koliko se tabloidni pristup novinarstvu odnosi na religijske sadržaje, odnosno koja su osnovna obilježja priloga s religijskom tematikom.
Keywords
mrežni portali; mediji; religija; tabloidizacija; Hrvatska
Hrčak ID:
113701
URI
Publication date:
30.12.2013.
Visits: 2.479 *