Review article
Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja
Olivera Gajić
; Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Srbija Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 256 Kb
page 103-114
downloads: 1.365
cite
APA 6th Edition
Gajić, O. (2011). Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 103-114. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
MLA 8th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
Harvard
Gajić, O. (2011). 'Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 103-114. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Gajić O. Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 December 04];8(1):103-114. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
IEEE
O. Gajić, "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 103-114, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. [Accessed: 04 December 2024]
Full text: english pdf 122 Kb
page 115-115
downloads: 368
cite
APA 6th Edition
Gajić, O. (2011). Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 103-114. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
MLA 8th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
Harvard
Gajić, O. (2011). 'Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 103-114. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Gajić O. Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 December 04];8(1):103-114. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
IEEE
O. Gajić, "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 103-114, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. [Accessed: 04 December 2024]
Full text: german pdf 122 Kb
page 116-116
downloads: 296
cite
APA 6th Edition
Gajić, O. (2011). Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 103-114. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
MLA 8th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
Harvard
Gajić, O. (2011). 'Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 103-114. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Gajić O. Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 December 04];8(1):103-114. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
IEEE
O. Gajić, "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 103-114, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. [Accessed: 04 December 2024]
Abstract
U radu se polazi od stava da je interkulturalno obrazovanje ključno za razumijevanje i prihvaćanje ljudskih prava i kulturne različitosti u suvremenim društvima. Autorica u radu nastoji osvijetliti interkulturalnu dimenziju kurikuluma građanski odgoj iz perspektive ciljeva i zadataka koji potiču razvoj demokratskih vrijednosti i demokratske kulture u najširem smislu. Teorijsko-empirijsko istraživanje je usmjereno na ispitivanje nastavničke percepcije teleološke dimenzije nastave predmeta građanski odgoj koja jasno refl ektira interkulturalnost utemeljenu na načelima demokracije. Kao metoda znanstvenog istraživanja primijenjena je deskriptivna metoda, od tehnika anketiranje, a kao instrument je poslužio Upitnik za evaluaciju kurikuluma građanski odgoj. Uzorak obuhvaća 241 nastavnika u srednjim školama u Republici Srbiji, a prikupljeni podaci su obrađeni primjenom deskriptivne statistike i kanoničke diskriminativne analize. Rezultati istraživanja su pokazali da je diskriminativna funkcija ciljeva i zadataka u nastavi predmeta građanski odgoj značajna s obzirom na karakteristike nastavnika u pogledu sredine u kojoj se škola nalazi, te da nastavnici različito rangiraju i percipiraju realizaciju postavljenih ciljeva i zadataka u nastavi predmeta građanski odgoj. Kao najvažniji ciljevi ističu se razvijanje tolerancije u odnosu spram različitosti drugih kultura i naroda, kao i razumijevanje kulture vlastitog naroda. Koncept interkulturalnosti u nastavi građanskog odgoja podrazumijeva dinamičan i interaktivan konstrukt u kojemu različitosti kontinuirano uspostavljaju dijalektičke relacije, što rezultira poštovanjem i tolerancijom različitosti na nekoliko razina. Zaključuje se da ključna uloga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju, koje vodi k individualnoj i kolektivnoj akciji, toleranciji, zaštiti vlastitog identiteta i samopoštovanja, pripada nastavniku te da je nužno njegov profesionalni razvoj usmjeriti prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje dinamizama interkulturalnog dijaloga i razvoj demokracije.
Keywords
interkulturalni dijalog; tolerancija; građanski odgoj; nastavnik; pluralizam; različitost
Hrčak ID:
118082
URI
https://hrcak.srce.hr/118082
Publication date:
23.5.2011.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 4.374
*